ביקורות ביקורת Hitman Absolution

פורסם בתאריך דצמבר 14, 2012 | מאת ududy

32

ביקורת Hitman Absolution

קונור? קורבו? הצחקתם אותו. המתנקש המקורי חוזר, והוא עומד להראות לכל החקיינים איך עושים את זה כמו שצריך. סוכן 47 הוא מכונת הקטל המושלמת. כמו העמלץ הלבן, שעוצב בכוח הברירה הטבעית להיות טורף אלפא עילאי, כך גם 47, אשר נברא בסיוע פלאי ההנדסה הגנטית – כל שריר, מפרק וגיד בגופו של המתנקש מכווננים לכדי שלמות עבור מטרה אחת: חיסול מטרותיו במהירות וביעילות. השליטה בכלי ההרג האולטימטיבי הזה הושבה עתה לידי ב-Hitman 5: Absolution. זמן לחגוג.

47 ניצב בפתחה של העיירה בעלת השם האירוני "תקווה", דרום דקוטה. ברשימת החיסול שלו ניצבים שלושה מחברי הכנופיה השולטת בעיר. המקום עצמו הינו דרומי-רדנקי טיפוסי ומאוכלס בטיפוסים מפוקפקים, צרי מוחין, לועסי טבק ומהירים לכעוס. לא מקום חופשה אידיאלי למבקר זר, אולם לכריש כמו 47 מדובר באוקיינוס מלא דגים. והוא מריח דם.

המתנקש מתגנב בזריזות חתולית לאחד מהמוסכים בעיר, שובר את מפרקתו של מכונאי ולובש את בגדיו. הוא מזהה את אחת ממטרותיו: לברנש פטרול קבוע בעיירה, ובדרך קבע הוא עובר דרך שער בגדר שקרובה באופן נוח לגנרטור. טיפול זריז במכשיר, והגדר הופכת למלכודת מוות חשמלית. הזרם האדיר מעביר את הקורבן לעולם הבא עוד לפני שגופו מגיע לקרקע.

היעדים הבאים נם שני חברי כנופיה הנמצאים סמוכים זה לזה, כאשר אחד מהם עומד על מרפסת מבנה המשקיף על מוסך והשני מטפל באחת המכוניות. המתנקש מטפס לקומה השנייה של המבנה, מתגנב מאחורי המטרה ומרסק את קנה הנשימה שלה באמצעות סיב החנק, הסימן המסחרי שלו. חייבים לכבד את המסורת. עתה הוא פונה למטרת המשימה האחרונה: חוזר לקומת המוסך, מסתתר מאחורי אחת המכוניות וצולף באמצעות אקדח מושתק במיכל דלק סמוך לקורבן השלישי. במהרה המקום כולו עולה בלהבות, והמטרה האחרונה הופכת לאוד מעשן. הסוכן 47 מפנה את גבו ומתרחק מהמקום בקור רוח. גברים אמיתיים, כידוע, לא מביטים בפיצוצים.

 

להרוג את דקסטר

47 תוכנת להרוג את מטרות המשימה שלו ללא היסוסים, אולם אפילו גלוני הדם האינסופיים שבהם טבל את ידיו לא הכינו אותו למשימה הפותחת של Absolution. דיאנה, המפעילה הותיקה שלו מטעם "הסוכנות", מחליטה לערוק מארגון הצללים המסתורי וחוטפת איתה את ויקטוריה, נערה בעלת פוטנציאל גנטי המתקרב לזה של הגיבור בכבודו ובעצמו. הרוצח קר הדם נשלח לחסל את דיאנה ולהשיב את הנערה, אולם המצפון האנושי המועט שנותר בו, ואולי אמפתיה כלפי היצור היחיד הדומה לו בעולם, גורמים לו במקום זאת לחטוף את ויקטוריה ולנסות להצילה מגורל דומה לשלו. העלילה מסתבכת כאשר למשחק החתול והעכבר ההדדי מצטרפת גם משפחה של סוחרי נשק, שנדמה שיצאו הרגע מסרטי "המנסרים מטקסס", ושבראשה עומד הפסיכופאט חסר הרחמים בלייק דקסטר.

העלילה של Absolution לא לוקחת את עצמה יותר מדי ברצינות, ועם התקדמותה נהיית יותר ויותר מגוחכת. הדיאלוגים שואבים השראה רבה מסרטיו של טרנטינו והטון הכללי מזכיר סרטי Grindhouse של שנות ה-80, בניגוד מעניין לרצינות הסטואית של 47. כך למשל, באחת המשימות מסתנן המתנקש למפעל הנשק של דקסטר, שם מתבצעים ניסויים במוקשים קטלניים על חזירי חווה תמימים. חכו שהחבר'ה מ-PETA ישמעו על זה. כמובן שגם הנזירות/חשפניות/מתנקשות מהטריילר הפרובוקטיבי מופיעות במשחק ואף מוקדש להן שלב שלם משל עצמן, אם כי המשחק בשום נקודה לא מנסה להסביר מדוע הן בחרו תחפושת משונה זו, מעבר לאפקט הסקסי שלה.

  
חסרונו של סוכן 47 הורגש בשש השנים מאז ראינו אותו לאחרונה ב-Blood Money. בעוד הקולגות הצעירים שלו מז'אנר ההתגנבות-פעולה, כגון אציו וחבריו מ-Assassin's Creed ,קורבו מ-Dishonored או אדם ג'נסן מ-Deus-Ex, נסמכים על כישוריהם הפיסיים העילאיים או על כוחות על-אנושיים, הסוכן 47, למרות שגם הוא אינו קוטל-קנים מבחינה פיסית, נסמך יותר מכל על תושייתו.

הצלחה ב-Absolution דורשת מהשחקן תשומת לב לפרטים, למידה מדוקדקת של השטח והתנהגות המטרה, יצירתיות וסבלנות. מי שמעוניין לפצוח במסע הרג באמצעות אקדחי ה-Silverball המושתקים והאייקוניים של המתנקש, מוזמן לעשות זאת, וברמות הקושי הנמוכות של המשחק אף יצליח. אולם הדבר משול לניצחון במשחק שחמט על ידי הטחת לוח המשחק בפרצופו של היריב: זה כנראה יעבוד, אבל מפספס לגמרי את הפואנטה.

 זאב בעור טבח סיני

עיצוב השלבים במשחק מעמיס על החושים עומס רב של פרטים ואפשרויות שרק ממתינים למוח קונספירטיבי שינצל אותם למטרות זדון ורצח. בשלב המפעל למשל, נדרש 47 להתנקש בחייהם של מספר מדענים ששותפים למעשי הזוועה של בלייק דקסטר. את המדען הראשון חיסלתי באמצעות שחרור חזירים לשדה המוקשים בעת שהוא סייר במטווח הניסוי; את השני העלמתי לעולם שכולו טוב באמצעות מזרק רפואי, והשלישי התיך לעצמו את הפנים לאחר שהחלפתי את מבחנת התרופה הניסיונית להתקרחות בחומר בעירה (אם אתם תוהים, התרופה לא פועלת, אחרת סוכן 47 שלי היה מתהלך בשארית המשחק עם אפרו ססגוני). מערכת המשחק מעניקה ניקוד על כל חיסול בדרכים שונות, וניקוד זה מתורגם ליכולות משופרות למתנקש. ביצוע של השלב כולו באופן חשאי לחלוטין, בלי לחסל איש מלבד המטרה, יעניק לכם את מלוא הניקוד, ואת התואר הנכסף "Silent Assassin".

47 ניחן בשלל כישורים שמקלים עליו בביצוע המשימה: החל מכוח עצום שמאפשר לו לשבור מפרקת ברגע, זריזות עילאית המאפשרת לו לחמוק מעין שומרים וכשרון יצירתי בלתי נדלה לאלימות, שמקנה לו את היכולת להפוך כל חפץ יום-יומי, החל ממפתח שבדי ועד לבובת הוואי מרקדת, לנשק להשמדה המונית.

אבל התכונה שמקנה לו יתרון של ממש על אויביו היא היכולת להחליף בגדים כהרף עין: 47 מסוגל ללבוש בזריזות את מחלצותיהם של זרים וכך למצוא את המחבוא היעיל ביותר, כזה שמאפשר לו לנוע בחופש יחסי. צריך לציין שהוא יכול ללבוש רק בגדים המשתייכים למין הגברי, ולא יכול להידחק לבגדיה של מנקת מלון היספנית. תסמכו עלי, ניסיתי.

השיטה הזו עובדת היטב רוב הזמן, אולם כאשר 47 המחופש ייתקל בדמות העוסקת באותו מקצוע אליו התחפש, תוך זמן קצר הכיסוי שלו "יישרף". כדי להימנע מחשיפה 47 יכול לנצל את משאב "האינסטינקט" שלו על מנת להתמזג בקהל, אולם יכולת זו  מוגבלת לזמן קצר בלבד. זוהי מכניקת משחק מעניינת שמובילה למצבים מותחים, אם כי ההיגיון שעומד מאחוריה לעיתים תמוה: האם למשל מוכרי מזון סיני בניו-יורק חברים באיגוד עובדים שמקיים מפגשי גיבוש שבועיים, ועל כן הם מכירים את פניהם של כל חבריהם למקצוע בעיר?

 באדיבות סאם פישר

משחקיות Absolution נעה על הגבול הדק שבין אלתור לניסוי וטעייה. אם ברצונכם בדירוג המתנקש המושלם, כנראה שתיאצלו לבלות חלק ניכר מזמנכם בטעינה מחדש, כיוון שכל חשיפה על ידי שומר או אזרח יובילו לשינוי בהתנהגות האינטליגנציה המלאכותית ויקשו עליכם להשלים את המשימה באופן חשאי. מאידך, גם כאשר 47 נחשף נותרים באמתחתו מספיק תעלולים להתמודד עם הסיטואציה: הוא יכול לחמוק מהמקום ולהתחבא בארון או פח, לחסל בזריזות את מי שגילה אותו ועדים נוספים, או אפילו לביים כניעה מזויפת ואז לחטוף את נשקו של השומר הקרוב.

כאשר כלים כל הקיצים, ניתן להשתמש במשאב האינסטינקט על מנת להוציא לפועל את מהלך ה-Point Shot, אשר מעביר את המשחק להילוך איטי, מאפשר ל-47 לסמן מספר מטרות ולחסל את כולן במהלך סינמטי מרהיב. כמובן שמתנקשים אמיתיים מעולם לא יפנו לאפשרות רועשת והמונית זו, שמתאימה לחובבנים כמו סאם פישר

למי קראתם קירח?

רוב הזמן, רכיבי המשחק של Absolution משתלבים היטב למכונה משומנת היטב. שומרים ינהלו ביניהם דיאלוגים משעשעים, אזרחים ינהגו בשגרת יומם, וככלל ההתנהגות של דמויות האינטליגנציה המלאכותית מחודדת וערה למדי לפעולות חריגות מצדו של 47. אל תצפו שגרירת גופות או כניסה לפחי זבל בחוצות היום לא תגרום להרמה של גבות וירטואליות. כל אלו מוצגים בגרפיקה מרהיבת עין, שמותחת קרוב לקיצן את היכולות הטכניות של דור הקונסולות הנוכחי: המשחק מכיל סצנות קהל ענקיות, תאורה ססגונית שמשתקפת מראשו הקירח של 47 והופכת אותו לכדור דיסקו מהלך והדמיה כמעט מושלמת של גשם, מים והשתקפויות.

עם זאת, שחקנים סקרנים יוכלו למצוא בקלות את הסדקים שבחיזיון הוירטואלי. מטרות ההתנקשות תמיד ילכו במסלול קבוע וינקטו ברצף פעולות שלא ישתנה לעולם, רודפים חמושים יאבדו לגמרי את עקבותיו של 47 אם יסתתר בפח אשפה ולא יטרחו אפילו לחפש בתוכו, ובעת חילופי אש, אויביו של 47 כמעט תמיד ישארו סטטיים ולא ינסו לאגפו או לנקוט בטקטיקות בסיסיות של מי שרוצה להרוג ולא להיהרג.

   
למרות הפגמים בבינה המלאכותית, Hitman Absolution הינו יצירה מהנה ביותר על מוות, נקמה וגאולה, וניכר שהרבה יצירתיות ומחשבה הושקעו ביצירת עולם המשחק, דמויותיו ומשימותיו. בגלל פערי הדורות ושינויי הציפיות קשה לשפוט אם הוא משחק ההיטמן הטוב ביותר, אולם הוא ללא ספק מהטובים שבהם, וראוי לפרס או שניים באירועי סיכום השנה המתקרבים. 

הטוב:
- שלבים גדולים וחכמים, עם חופש פעולה רחב באופן ביצוע המשימה
- אינספור דרכים אלימות ויצירתיות להתנקשות
- גרפיקה עוצרת נשימה

הטוב פחות:
- אינטליגנציה מלאכותית בינונית, שחולשתה ניכרת במשחק ריאליסטי כל-כך
- באופן דומה, אופי הקריקטורה של הסיפור לא יספק את האווירה המבוקשת בעבור חלק מהשחקנים 

 

תגיות: , , , , , , , , , ,



  • אור חרמוני

    גמרתי את המשחק 5 פעמים, בכל פעם נהניתי, במיוחד בלירות ללקיין ולינץ בפנים עם M4

  • משחק מעולה

    אני חושב שאם האינטליגנציה המלאכותית הייתה גבוהה יותר, אז היה כמעט בלתי אפשרי לעבור שלבים.
    אולי היה אפשר לעשות אותה קצת יותר גבוהה.

    +מי קושר את 47 רק בחבל ביד לכסא??

  • Speed Light

    חשוב להוסיף שהאינסטינקט מספק גם טיפים שעוזרים לך להרוג את המטרה בדרכים שונות.

  • רועי

    משחק מעולה רק מה שכ"כ עיצבן בו זה שאם מתחפשים לשוטרים אז התחפושת לא בדיוק עוזרת כי הם מתחילים לעקוב אחריך ואז עוצרים אותך.. זה דפוק, בקודמים היית לוקח להם את הבגדים ואז הם חשבו שאתה אחד משלהם פה זה אחרת לגמרי.. מה שהופך את זה ליותר קשה.

  • tjg

    שכחתה את המתקנש שmark of the ninja שהוא מתקנש הרבה יותר טוב מ47 (וגם המשחק די יותר טוב)

  • Ubergamer

    על מה לעזעזל אתה מדבר "5"?
    47 הוא המתנקש הכי טוב במשחקי הוידאו שיש!
    הנינג'ה הזה הוא כולה דמות אנימציה קטנה ושחורה שקופצת ומרביצה קצת… כנראה שאתה לא באמת מבין מזה להיות מתנקש :)

  • guytal1

    אומנם קונור רץ, קופץ ונלחם כאילו אין מחר, אבל היטמן באמת יודע להתנקש בדרך הנכונה, בחוכמה!

  • קוקו

    ניסיתי פעם לשחק במשחק בסוני קונור רק הלך לי לא הצלחתי להרביץ

  • קוקו

    ניראה לי שאתה הולך להיות מתנקש

  • dsf

    ל-6 שיחקתה בכלל בmark of the ninja?

  • רוי

    הגרפיקה של המשחק מאוד מרשימה אני תקוע עכשיו באיזה שלב מעצבן…..

  • onder lite

    אני דווקא חושב שהאינטלגנציה המלאכותית הייתה מדהימה כל פעם שאני שומע שיחה של אנשים אני אל מאמין שהחברה בזבזה זמן וכסף על שיחה אחת או על אנימציה לא הכרחית או משהו בסגנון למרות כל זה כל הכיף במשחק הלך אין יותר חופש אם אני מתחפש לגנן אז מה הקטע שגננים יזהו אותי אותו דבר עם שוטרים בנוסף לזה ה-POINT SHOOTING היה מגניב אבל חייבים להוסיף עוד דברים זה נראה כאילו הדרך היחידה שלי לצאת מקרב אקדחים זה להשתמש ב-POINT SHOOTING בקיצר צריכים עוד שיפורים ובדחיפות וגם אם יתקנו את זה HITMAN חייב מולטיפלייר מה זה השטויות האלה שנקראות CONTRACTS איזה בולשיט היה לחברה 6 שנים ליצור את המשחק וכל מה שהצליחו לעשות זה מערכת שמאפשרת לך לבנות (ממפות שכבר יש במשחק אגב) פרקים משלך מה הבעיה לעשות מולטיפלייר נורמאלי שבו אתה הורג אנשים ודברים כאלה לפי דעתי המשחק היה אמור 4 בכל זאת אבל עדיין הוא לא היה מה שציפיתי

  • ???

    עשיתי PRE-ORDER למשחק (משחק בסוני)
    אני פשוט נהנה מכל רגע,משחק פשוט מדהים,
    בתור חובב היטמן שגמר את Blood Money בערך 5-6 פעמים
    אני חייב לציין שזה המשחק הכי טוב בסדרה עד עכשיו,וגם כל הרעיון של הContracts זה פשו גאוני,
    מת כבר שיצא המשחק הבא,שמעתי שהוא כבר בפיתוח

  • שי

    השיחות שם של השומרים פשוט הזויות, לפעמים אני סתם נמצא בקאבר ומקשיב לשיחות שלהם.

  • עמית800

    זה עולם פתוח?

  • bofur

    12, לא מלמדים יותר על סימני פיסוק בבית ספר?

  • 16

    טל פרוסט אתה שיחקת בזה במחשב בps3 או בxbox360???

  • OMRIJ5

    תודה רבה על הכתבה!
    אני מעריץ ענק של HITMAN ומאוד קיוותי לזכות בתחרות שחילקתם אותו.
    אני כרגע חוסך לו כסף ומקווה שהוא יספק אותי כמו שאני מחכה לו :)
    מבחנתי זה המשחק שעשה את 2012.
    ויש לי עוד שאלה קטנה. אמרת שאפשר לשחק את זה בתור SHOOTER האם זה מאתגר מהרגיל או שזה לא שונה מהאחרים?
    הקודמים היו מאוד קשים ולפעמיים קורה לי שאני דופק RAGE QUIT ואני מתחיל לרסס את כולם בתקווה שאני יעבור את המשימה ולפעמיים זה מצליח חחח.

  • טל פרוסט

    אהלן לכולם.
    המשחק שוחק על Ps3, ניתן לראות את זה בצד השמאלי העליון של הדף, תחת "משחקים קשורים".
    לגבי משחקיות ה- Shooter, כפי שציינתי- זה אפשרי ברמת הקושי הקלה והבינונית, אבל זה לא מהנה כמו משחקי יריות גוף שלישי שנועדו לסוג כזה של משחקיות. היטמן הוא משחק של חשיבה וסבלנות- וראוי לשחק אותו כך.

  • עידו

    מגניב

  • Assassin

    ביקורת מעולה, מאד נהניתי לקרוא אותה מתחילתה ועד סופה.
    לדעתי ההשוואה לסדרת "assassin's creed" בלתי אפשרית, כי למרות שמו "המתנקש" (קיצור שלי לassassin's creed..) הוא ממש לא משחק התנקשות ויותר פעולה, ולאורך כל הסדרה זה התבטא במשחקיות שלו, שלא דורשת התגנבות ברמה גבוה או אפילו אסטרטגיה. כמו שיותר כיף לשחק עם אסטרטגיה ולהגיע אל המטר בשקט וללא לרצוח מאות שומרים בדרך אבל לא חובה..
    "המתנקש" הוא משחק הפעולה הטוב בעולם, ואין ויכוח על כך שאף משחק בז'אנר הנ"ל (קרבות בנשק קר, פארקור בימיי הביניים – 1800)לא התקרב אליו מבחינת משחקיות והנאה צרופה ממנו.
    אבל משחק התנקשות? לא.
    היטמן הוא משחק התנקשות, אי אפשר לטפס בו על בניינים ונשק קר כמעט שלא מהווה בו פונקציה והוא אכן משחק התנקשות מעולה. אבל כפי שאמרתי להשוות בין היטמן לקונור זה כמו להשוות בין בלם לחלוץ בכדורגל.

  • Assassin

    עריכה לתגובתי הקודמת:
    ביקורת מעולה, מאד נהניתי לקרוא אותה מתחילתה ועד סופה, ממש נתנה לי חשק לפתוח את היטמן (סוף סוף) ולשחק בו כמה שעות ולראות על מה הרעש..

    לדעתי ההשוואה לסדרת "assassin's creed" בלתי אפשרית, כי למרות שמו "המתנקש" (קיצור שלי לassassin's creed..) הוא ממש לא משחק התנקשות ויותר פעולה, ולאורך כל הסדרה זה התבטא במשחקיות שלו, שלא דורשת התגנבות ברמה גבוהה או אפילו אסטרטגיה. כמובן שיותר כיף לשחק עם אסטרטגיה ולהגיע אל המטרה בשקט וללא לרצוח מאות שומרים בדרך, אבל..
    "המתנקש" הוא משחק הפעולה הטוב בעולם, ואין ויכוח על כך שאף משחק בז'אנר הנ"ל (קרבות בנשק קר, פארקור בימיי הביניים – 1800)לא התקרב אליו מבחינת משחקיות והנאה צרופה ממנו.
    אבל משחק התנקשות? לא.

    היטמן הוא משחק התנקשות, ובעל מאפיינים שונים מ"המתנקש" ( אי אפשר לטפס בו על בניינים ונשק קר כמעט שלא מהווה בו פונקציה) והוא אכן משחק התנקשות מעולה, ואני ממש נהנה ממנו.
    אבל כפי שאמרתי להשוות בין היטמן לקונור זה כמו להשוות בין בלם לחלוץ (בכדורגל).

  • onder lite

    ל-22 לא הבנתי אז אתה יותר אוהב את ASSASSINS CREED או את
    HITMAN אם את ASSASSINS CREED אז אתה כנראה לא היחיד
    (גם אני)

  • Assassin

    ל23, אני יותר אוהב את כל סדרת ASSASSINS CREED, שכל אחד ואחד מהמשחקים בה מAC2 והלאה הוא אחד מארבעת המשחקים הטובים ביותר בהיסטוריה.. אבל גם היטמן טוב ורציתי לומר שמדובר שני סגנונות משחק שונים.

  • ל-24

    ל-24 revelations וbrotherhood היו פחות או יותר כמו 2 ומה הבעיה אם 1 הוא היה ממש טוב אני לא מבין למה שונאים אותו כלכך(ולא נראלי שהם המשחקים הטובים ביותר בהיסטורי)

  • onder lite

    25 כי המשחק הראשון היה יותר ניסיוני לא השקיעו בו יותר מדי אחרי שראו היה טוב החליטו לעשות עוד אחד שהוא היה ממש טוב ומושקע אני אישית אל אוהב את המשחק הראשון כי לא היה הרבה דמויות היסטוריות ואת כל העלילה (בתמצות כמובן) אפשר לספר ב-3 שורות (למרות שאני לא מאשים אף אחד המשחק עוד היה יחסית חסר פרטים)

  • Assassin

    ל25 גם 1 מעולה וממש אהבתי אותו, אבל הוא משחק טוב ולא יותר בעוד שהשאר מושלמים. ו2 הוא הטוב מכולם וr וb מדהימים ולדעתי יותר סוחפים מ3. ואלו המשחקים היחידים איי פעם שהצלחתי לשחק בהם הרבה ולא לעזוב אותם אחרי כמה שעות, ואני כבר בדרך לגמור את 2 בפעם השלישית ואני עדיין נהנה.
    אבל כל אחד ודעתו..

  • HJKN
  • ספרן

    מחלצותיהם, לא מחלפותיהם! למרות הדמיון למילה "חליפות", פירוש המילה "מחלפות" הוא קווצות שיער.

  • ududy

    תודה על התיקון, 29. במקרה של 47, זה יכול להיתפס כעלבון מכוון.

  • עופר

    ביקורת מסורבלת כל הקטעים הראשונים לא רלוונטים בכלל

  • איתי

    תסבירו לי למה היטמן אף לא מחכייך מילא רצחת אנשים אבל לא תזרוק חיוך קטן לגופה איזה משהו טישו לנגב את הדם זה ממש לא יפה אם אימא שלו הייתה רואה את זה היא הייתה נותנת לו ריתוק לכל החיים זה באמת לא יפה!

Back to Top ↑

Pinterest